June 29, 2017

Tips Memilih Shampoo untuk Rambut Anda

Tips Memilih Shampoo untuk Rambut AndaSudahkah anda kenali rambut dengan shampoo anda ??. Ada baiknya anda kenali dulu jenis rambut anda sebelum memilih sampoo sebagai penumbuh rambut.

Rambut Berminyak:
Pilihlah shampoo penumbuh rambut yang dikhususkan untuk rambut berminyak. Formulanya harus mampu membersihkan minyak dan lemak pada kulit kepala, tetapi harus sesuai untuk penggunaan sehari-hari. Shampoo tidak harus yang berformula kuat, karena bahan kimia yang terlalu kuat dapat mengambil kandungan minyak yang terdapat di kulit kepala, akibatnya rambut akan semakin berminyak.
Untuk penggunaan kondisioner, pilih yang sedikit mengandung minyak untuk mencegah kelebihan minyak dan agar rambut tidak terlalu lembab. Pemilihan shampoo yang tepat secara efektif akan mengurangi kandungan minyak dan lemak, sehingga rambut tidak lepek. Shampoo dengan ekstrak mint atau lemon merupakan pilihan ideal penumbuh rambut untuk rambut berminyak. Cuci rambut anda minimal tiga kali seminggu.

Rambut Kering:
Rambut kering cenderung bercabang dan mudah patah. Bila rambut anda termasuk rambut kering pilihlah shampoo penumbuh rambut khusus rambut kering. Formula shampoo untuk rambut kering mengandung lebih banyak pelembap dan nutrisi. Formulanya juga harus lembut dan mengandungi bahan-bahan yang mengandungi  minyak almond, madu, chamomile, atau minyak zaitun. Kondisioner pelembab sangat diwajibkan untuk rambut kering. Tekstur kondisioner yang lebih pekat merupakan pilihan sempurna untuk rambut kering dan rusak.

Shampoo penumbuh rambut pada penumbuhrambut.com merupakan pilihan yang tepat untuk berbagai jenis rambut. Anda tidak perlu cemas lagi mencari kecocokan dan solusi terbaik untuk rambut anda! penumbuhrambut.com memberikan solusinya.

Speak Your Mind

*